There´s a fire starting in my heart. Reaching a fever pitch, and it´s bring me out the dark

Soffan vann. Åtta bitar sushi och ett glas vin gjorde mig mindre gnällig och hungrig men betydligt mer trött.
.
Jag fortsatte träna, men denna gång på cykel. Löpbandet var nämligen redan taget av en av de andra biträdande, han tränar inför något EM där han åker skidor och har en hund framför sig. Jag kommer inte ihåg vad det kallades, men vi var ju inte på samma träningsnivå. Så, en timme senare och 300 kalorier senare så gav jag upp. Jag tränar i alla fall fem dagar i veckan. Jag vill verkligen inte få ont i knäet igen och just nu ligger jag fem kilo under gränsen där jag börjar få ont. Och jag tänker jobba stenhårt på att stanna under dn gränsen.
.
.
.
Efter lite häng på Arlanda och en kort flygresa "hem till norrland" (som var betydligt kallare) så var jag äntligen i närheten av min soffa igen. Somnade kl nio och vaknade tio i morse, känner mig skönt utvilad.
.
.
Det blev lite shoppning i dag! Nästa vecka börjar ju rektorutbildningen och jag skulle överdriva om jag sa att jag var nervös, men jag vet inte vad som väntar och därför pirrar det lite extra i magen. Vid de tillfällena vet jag att underlättar massa om jag känner mig snygg. Skickade en bild på byxorna till min syster och hon godkände dem.
.
.
Dålig bild, jag vet. Men jag har bara en iphone (sen är jag ju värdelös på det med, men det är en annan diskussion) Men känns inte skjortan och byxorna väldigt "rekorska" eller? Sen blev det lite roligt nagellack och en ansiktmask också. Allt för under 400kr. De ni!
.
Nu har jag två Staropramen på kylning och en liten flaska rött på luftning. Soppa, soffa och filmmys. Imorgon blir det plugg, men inte dag för idag är jag helledig!
.
Om två vekor är jag hemma. Jag längtar vansinnigt mycket. Ibland när jag åker hem med tåg och vi kommer in mot perrongen så kan jag knappt sitta still. Jag hoppar lite upp och ner och tittar ut genom fönstren och det har hänt att ögonen blir lite tårfyllda. Lite så känns det nu. Nu ska jag bara på rektorsmöte, göra bugdeten färdig och ha en massa möte. Sen -en hel vecka i Åbarp!
.

Kommentarer
Postat av: bloggtanten/kottenliv

Den sista bilden är ju otroligt fin

2011-10-15 @ 21:17:15
Postat av: Johanna

Visst är den väldigt Åbarp? Förrätten är intagen och två rätter till väntar. Familjen är samlad och morfar kom för att fira min födelsedag. Bättre blir det nog inte.

2011-10-15 @ 22:07:28
Postat av: Lina

Hejsan Johanna!

Du kommer kanske inte ihåg mig, men vi jobbade tillsammans i Östra Ljungby - jag slutade för att arbeta i Kristianstad.

Sedan dess har jag följt dig genom din blogg.

Så jävla häftigt att du ska läsa rektorsutbildningen! Skulle jag också vilja göra en vacker dag.

Då kommer du snart tillbaka till Skåne och startar upp en gymnasietrevskola då rå ;)?

Kram Lina

2011-10-19 @ 14:26:41
Postat av: Johanna

Hej Lina!

Klart jag kommer ihåg! Fast det var ju några år sen nu.

Ja, det är himla kul faktiskt! Men det lär bli mycket pluggande...

Vad gör du nu förtiden? Bor du kvar i Kristianstad?

2011-10-20 @ 06:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0