Show me your horse and I will tell you what you are

VAD VAR DET JAG SA!?!!?
Wången har under en längre tid gjort en undersökning om huruvida (trav)unghästar behöver kraftfoder, eller om det räcker med ett mycket bra grovfoder. Unghästarna är nu två år gamla och har gått sitt premielopp. Det finns ingenting som tyder på att dessa hästar mår sämre än de som utfodras med kraftfoder, tvärtom. De mår bättre.
.
Oh, vad glad jag blir! Allt jag har lärt mig tyder på att hästar inte ska äta kraftfoder. Förutom dräktiga och digivande ston då. Jag har fått ta emot ofantliga mängder skit för att jag inte utfodrar mina hästar med kraftfoder. I stället lägger jag och föräldrarna en slant på ett riktigt bra grovfoder och jag har haft fantastisk tur där. Mannen min familj köper hösilage av har ett väldigt bra grovfoder. I princip det bästa jag har sett, och jag är tacksam över att vara stamkund hos honom.
Roligt i det här är att mamma och pappa har köpt det här. Pappa läste en bok för något år sen (en av min hippologböcker) och efteråt pratade vi om hur viktigt det är att ha hästar naturligt. Mamma köpte det direkt, men hon har lite större vana.
.
Jag saknar hästarna och hunden vansinnigt mycket när jag är här uppe i norr.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
-
.
.
.
.
.
.
Oj, vad fin du blivit på ett halvår Lukas. Gräs does miracles!
.
.
Men jag har mer tur än de flesta, jag vet ju i alla fall var paradiset ligger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0